Doğru Kartvizit Tasarımı Nasıl Olmalı ?
Doğru kartvizit tasarımı nasıl olmalı konusu sizin müşterilerinize kurumsal bir kimlik tanıtmanızı sağlamaktan başka yeni müşteriler kazanmanızı da sağlayan bir konudur. Bu sebeple de kurumsal bir firma için oldukça önemlidir. Doğru hazırlanmış bir kartvizitte olması gereken bilgiler şunlardır:
- Logo ile kılavuz çizgileri
- İsim ile unvan
- İletişim bilgileri
- Web Sitesi
- Sosyal medya profilleri
- Yaratıcılık
Logonuz kartın üzerinde göze çarpacak şekilde yerleştirilmelidir. Kartviziti eline almış olanlar markanızı hemen tanıyabilmelidir. İsim ve unvan yazılması da oldukça önemlidir. Bazı durumlarda kartvizitin üzerinde isim yazılması unutulabiliyor.
Bu sebeple tasarım basılmadan önce muhakkak kontrol edilmeli ve isim koyulduğundan emin olunarak onay verilmelidir.
Kartvizit Örnekleri
Kendi kartvizitinizi bastırmadan önce başka örneklere bakarak fikir edinebilirsiniz. Bu şekilde profesyonel bir tasarım üzerine fikriniz olur. Kartvizit örnekleri size ne istediğiniz konusunda yardımcı olabilir.
Kartvizitte mutlaka olması gereken bir diğer öğe de iletişim bilgileridir. Kartvizit üzerine insanların size doğrudan ulaşabileceği iletişim bilgilerini eklemelisiniz. Kendi telefonunuz ve kendi e posta adresiniz gibi.
Eğer kartvizit üzerine genel telefon hattı yazarsanız hata yapmış olursunuz. Eğer ofisiniz varsa ofis adresinizi ekleyerek kurumsal bir kimlik kazanma adına avantaj elde edebilirsiniz. Web siteniz varsa kartvizit üzerine bu bilgiyi de eklemeniz gerekir. Kurumsal bir web sitesi insanların ilk bakacağı alandır ve güven verir.
Kartvizit Tasarla
Profesyonel bir kartvizit üzerine sosyal medya hesaplarınızı da eklemelisiniz. Kartvizit tasarla aşamasında profesyonel bir ajanstan destek alırsanız süreç sizin için daha hatasız geçer.
İnsanlar günümüzde bir firmayı merak ettiklerinde sosyal medya hesaplarına bakarlar. Bu sebeple sizi araştıracakları ilk yerlerden biri oralardır. Kartvizit üzerine bu bilgileri eklerseniz insanlarla daha hızlı şekilde iletişime geçmiş olursunuz.
Sosyal medya hesapları sizin için müşteri kazanma alanına dönüşür. Kurumsal kimliğinizi orada da sergilemeniz gerekir. Eğer sosyal medya hesabınız yoksa bu rakiplerinize karşı sizin için eksi demektir. Günümüzde hangi sektöre ait olursa olsun firmalar internette var olmak zorundadır. En çok satışlar artık günümüzde internetten yapılır.
Kartvizit Ölçüleri
Kartvizit ölçüleri profesyonel bir ajans ile çalıştığınızda doğru şekilde belirlenir. Sizin bu gibi detaylarla uğraşmanıza gerek kalmaz. Kartvizit hazırlanırken dikkat edilmesi gereken husus rahat bir şekilde okunabiliyor olmasıdır.
Kartvizit kullanımı sizi tanıtma amaçlı olduğu için karışık hazırlanırsa ve insanlar anlamazsa hiçbir işe yaramaz. Adres yazıyorsa eğer adres kesinlikle okunur şekilde olmalıdır. Adres okunamıyorsa bu kurumsal bir görüntü vermez.
Eğer sektörünüz için uygunsa kartvizit üzerine fotoğrafınızı ekleyebilirsiniz. Bu şekilde daha akılda kalıcı olursunuz. Tasarımın çok fazla kalabalık görünmemesi için fotoğraf kartvizite doğru şekilde yerleştirilmelidir. Kartvizit boyutu cüzdana kolay bir şekilde sığacak şekilde olmalıdır. Kredi kartı büyüklüğü her zaman uygun bir ölçüdür.