Kurumsal Kimlik Ögeleri Nelerdir ?
Kurumsal kimlik ögeleri nelerdir konusu belirli bir süreçte belirlenen ve markanızı en iyi şekilde tanıtma amaçlı olan süreçlerdir. Görsel öğeler kurumsal kimlik oluşturma aşamasında oldukça önemlidir.
Hedef kitlenizle iletişim kurmanızı ve dış dünyaya açılmanızı kurumsal kimliğiniz sağlar. Markanızın görünür olması ve tanınması görsel unsurların kullanımında başlıca hedef olur.
Logo veya renk seçimi önemlidir fakat görsellik yalnızca bu öğelerle sınırlı değildir. Kurumsal kimlikte görsel öğeler kadar kurumsal iletişim ile kurumsal davranış konuları da aynı öneme sahip olur ve hepsi bir bütündür. İletişim ve davranış hedef kitlenizle doğru şekilde etkileşim kurmanızı sağlar. Fiyatlandırma, sosyal sorumluluk projeleri gibi konular bununla ilgilidir.
Kurumsal Kimlik Tasarımı
Firmanız için kurumsal kimlik tasarım oluşturmak markanızın büyümesi için en önemli husustur. Kurumsal kimliğin avantajları şu şekildedir:
- Markanız için algıyı güçlendirmek.
- Rekabette öne geçmek.
- Müşterilerde sadakat duygusu uyandırmak.
- Çalışanların kuruma bağlılığını pekiştirmek.
Özellikle ticaret yapan firmalar büyük bir rekabetin içindedir ve insanlar bir firmadan alışveriş yapacakları zaman ilk olarak internet üzerinden araştırma yaparlar. Bu sebeple firmanıza ait kurumsal bir web sitesi oluşturulmalıdır.
E-ticaret firmasıysanız her alanda kurumsal bir kimlik oluşturduğunuzda müşteriler sizle sadakat ilişkisi kurar ve aynı ürünü her zaman sizden alır. Kurumsal kimlik müşterilerinize güven vermenizi sağlar. Satışlarınız kurumsal bir kimlik oluşturduğunuzda giderek artar.
Kurumsal Kimlik Örnekleri
Firmanız için kurumsal kimlik oluştururken dikkatli olmanız gerekir. Kurumsal kimlik örnekleri incelemek sektörünüz adına bir fikir oluşturabilir. Süreç devam ederken hata yapılırsa belki de geri dönüşü olmayan bir durum ortaya çıkar.
İlk olarak kurumsal kimliğiniz muhakkak özgün olmalıdır. Örneğin logonuz bilinen bir markayla benzerlik taşırsa ya da renkleriniz aynı olursa bu sizin için eksi puan demektir.
Özgün olmayarak kopyalama yaparsanız insanlar bunu kısa sürede fark eder ve kurumsal olma şansınızı kaybetmiş olursunuz. Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde profesyonel bir ajansla çalışmak önemlidir. Ajans sizin için hedef kitle araştırması yapar ve marka oluşum sürecinizi yönetir. Ayırdığınız bütçe yatırım olur.
Kurumsal Kimlik Kılavuzu
Kurumsal kimlik kılavuzu profesyonel bir ajans olduğunda hata yapılması oranı da minimuma inmiş olur. Markanızın amacı ve genel yapısı hazırlanacak olan kurumsal kimlikle uyumlu olmalıdır.
İlk olarak tasarım aşaması gelir ve alanında uzman tasarımcılar sizin için kurumsal kimlik inşa etmeye başlarlar. Daha sonra hazırlanan tasarımlar size sunulur. Eğer sizden onay gelirse tasarımlar yayınlanır.
Sunum size gösterildikten sonra revize isteyebilir ve bazı yenilikler talep edebilirsiniz. Siz onay vermeden hiçbir tasarım yayınlanmaz. Sizin istediğiniz öğeler de dikkate alınarak tasarım oluşturulur. Sürecin her dakikasından haberdar olursunuz ve müdahale edebilirsiniz. Yayınlanan web sitesi için yönetici paneli kullanarak sitenizi istediğiniz gibi yönetebilirsiniz.