Yükleniyor
  

Marka Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir ?

Marka Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir ? 

Marka oluştururken dikkat edilmesi gerekenler sizi rakip firmalarınızdan farklı kılarak hedef kitlenize daha hızlı bir şekilde ulaşmanızı sağlar. Marka oluşumu sırasında dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır:

  • Markanız rakiplerinizden daha ayırt edici olmak zorundadır.
  • Telaffuzu insanların zorlanmayacağı şekilde kolay olmalıdır.
  • Kendi markanıza ait ve akılda kalıcı bir slogan olmalıdır.
  • Markanıza karar verdiğinizde tescilli olup olmadığı kontrol edilmelidir.
  • Web sitesi olmalıdır.

Kurumsal bir web sitesi markanızı her zaman rakiplerinden bir adım önde tutar. Web sitesi konusunda profesyonel bir ajansla çalışmak her zaman daha avantajlıdır. Bir ajans ile anlaşarak sizin için tüm araştırmaları ve web sitesi kurulumunu yapmaları için anlaşabilirsiniz.

Marka Nasıl Oluşur ?

Marka oluşumunda ilk olarak hedef kitlenizi doğru şekilde belirlemeniz gerekir. Marka nasıl oluşur sürecinde reklam yapacağınız zaman ya da bir slogan belirleyeceğinizde tüm stratejiniz hedef kitlenize ulaşmak üzerine olur.

Hedef kitleniz markanızın renginden, çalışmalarda hangi üslubu kullanacağınıza kadar markanızın oluşum sürecinde belirleyen olur. Markayı oluştururken neyi amaçladınız bu tür bilgiler için de iyi cevaplarınız olması gerekir. Markanıza ait misyon ve vizyon hedeflerini hedef kitlenize anlatmalısınız.

Sizin markanızı rakiplerinizden farklı kılan ne hedef kitlenize bunu göstermelisiniz. Tüketici kitlenize nasıl çözümler sunacaksınız ve sizi neden tercih etmeliler gibi soruların cevabı marka oluşum süreniz için düşünülmüş ve hazır olmalıdır.

Marka Değeri Oluşum Süreci

Markanızın rakiplerinizden farklı olmasını istiyorsanız marka değeri oluşum süreci sırasında rakiplerinizi iyi şekilde analiz etmeniz gerekir. Rakipleriniz sosyal medyada nasıl tanıtım yapıyor ve stratejileri neler gibi konuları gözlemlemek sizin için faydalı olur.

Markanıza dair en iyi yanları ortaya çıkararak hedef kitlenize hızlı bir şekilde ulaşmaya çalışmalısınız. Markanızın tanınması ve hatırlanan bir isim olma süreci iyi yanları ön plana çıkarmakla hızlanabilir.

Verdiğiniz hizmet müşterilerinize nasıl fayda sağlayacak, günlük hayatta ne gibi bir rahatlık sunduğunu öne çıkararak ilgi çekebilirsiniz. Markanız tanınır oldukça kalite ve güvenle birlikte düşünülmelidir. Markanızın tanıtımlarında kullandığınız dil ve üslup da oldukça önemli bir husustur.

Marka Oluşum Süreci

Markanızın tanıtım sürecinde nasıl bir dil kullanmanız gerektiği hedef kitlenize göre seçilmelidir. Marka oluşum süreci sırasında hizmet odaklı mı, arkadaşça mı, otoriter mi, diyaloğa dayalı mı yoksa bilgi verici bir dil mi kullanılacağı önceden düşünülüp karar verilmelidir.

Markanız için kurumsal renkleri belirlemek de oldukça önemlidir. Renklerin insanlar üzerinde etkileri olduğundan renk seçim sürecini yine hedef kitlenize göre belirlersiniz.

Logonuzu tasarlamak ve kurumsal bir görüntü oluşturmak oldukça önemlidir. Web sitenizde ve ürün satışı gerçekleştiriyorsanız ürünlerinizin üzerinde logonuzu kullanabilir ve bu sayede daha akılda kalıcı olabilirsiniz. Bazı hizmetler logo ile özdeşleşir ve marka ismi ile anılmaya başlayarak lider olurlar.

0
BLOG