Sosyal Medyada Firmalar İçin Hedef Kitle Belirleme
Sosyal medyada firmalar için hedef kitle belirleme sayfanın doğru kullanılması adına en önem verilmesi gereken nokta olmaktadır. Instagram son yıllarda firmalar için de aktif olarak kullanılan bir alan olmaktadır. Firmalar instagram aracılığı ile kendilerini tanıtmakta, sundukları ürün ve hizmetler hakkında güncel olarak takipçilerine bilgi vermekte ve satışını arttırmaktadır. Ayrıca takipçileri ve etkileşimleri sayesinde firma, marka bilinirliğini de arttırmaktadır.
Instagram sayfası olan bir firmanın, sosyal medyada firmalar için hedef kitle belirleme stratejisini doğru kullanması onu bu sosyal pazarda rakiplerinin önüne geçirmektedir. Instagramın işletme hesaplarına sunmuş olduğu reklam verme ayrıcalığı ile aktif bir pazar olan bu sosyal mecra, firmaların oldukça işine yaramaktadır.
Sosyal Medya Pazarlamasında Hedef Kitle Seçimi
Sosyal medya pazarlamasında hedef kitle seçimi ile instagramı kullanarak reklam veren firmalar müşterilerini bulmaktadır. Instagramın işletmelere sunmuş olduğu reklam avantajı firmaların, instagram hesabı kullanan kişilerin sayfasında kişinin takip etmesine gerek kalmadan gözükmeyi sağlamaktadır. Reklam verme sırasında seçilen,
- Konum
- Cinsiyet
- Yaş aralığı
- Anahtar kelime
ile reklamın hangi kişilerin sayfasına düşeceği belirlenmektedir. Bir mobilya firması instagram sayfasından reklam verirken konum olarak satış yapabileceği tüm konumları, cinsiyeti ve yaş aralığını müşteri kitlesini göz önünde bulundurarak seçmektedir. Ardından anahtar kelimeleri seçmektedir. Anahtar kelimeler instagram kullanıcılarının hangi kişileri, sayfaları ve kelimeleri arattığını filtrelemektedir. Bir koltuk takımı araması yapan kişinin ya da mobilya ile ilgili sayfaları takip eden, görselleri beğenen kişinin sayfasına verilen bu reklam da düşmektedir. Sosyal medya pazarlamasında hedef kitle seçimi için seçilen anahtar kelime işletmenin tam olarak ne ile ilgilendiğini anlatacak en önemli nokta olmaktadır.
Instagram Hedef Kitle Örnekleri
Instagram hedef kitle örnekleri incelemesi yapılarak, işletmenin reklam vermesi için hangi yolu izlemesi gerektiğinin haritası çizilmektedir. Bir kadın giyim firması instagramda reklam vermek istediğinde etkileşime gireceği kitleyi doğru seçmek zorundadır. Bunun analizi için rakiplerini inceleyebilmektedir. İşletmenin beğeni yaptığı gönderiler, takip ettiği kişiler tamamen sayfanın algoritmasını etkilemekte ve etkileşime gireceği kişileri belirlemektedir. Bu nedenle bu işletme sayfasının yaptığı beğeni ya da takip ettiği sayfalar oldukça önem taşımaktadır. Ya da bir araba kiralama firması sürekli olarak arabalar ile ilgili sayfaların gönderilerini beğenerek bu tarz kişileri takip ederek araba ile ilgisi olan kişilerin sayfalarına düşmekte ve kitlesine doğru şekilde ulaşmaktadır.
Instagram Hedef Kitle Adı
İnstagram hedef kitle adı, reklam veren işletmelerin birden çok reklam vermeleri sırasında önceden oluşturdukları kitlelerden istediklerini karıştırmadan seçebilmeleri için yapılmış bir tür ayıraç olmaktadır. Giyim mağazası olan bir sayfa kadın gömlek reklamı için ayrı bir kitleye reklam verirken erkek pantolon için ayrı bir kiteleye reklam vermektedir. Reklam verme sırasında seçtiği kriterleri kaydeden sayfa, kriterlere göre kitlelerine isim koyarak onları ayırt etmektedir.