Sosyal Medyanın Kurumsallaşma Etkisi Nedir?
Sosyal medyanın kurumsallaşma etkisi nedir sorusu, kurumsallaşma yolunda olan bir firma için merak konusu olmaktadır. Sosyal medya özellikle son 7 8 yıldır insan hayatının vazgeçilmez bir parçası olmaktadır. Her an her yerde insanlar telefonları, tabletleri ya da bilgisayarları ile sosyal medyayı aktif olarak kullanmaktadır. Hatta çoğu insan birçok farklı sosyal medyada hesap oluşturarak bütün sosyal ağlara hâkim olmak ve takip ettiği kişilerin hiçbir anını kaçırmak istememektedir.
Sosyal medyanın kurumsallaşmaya etkisi nedir denildiğinde, insan hayatında büyük bir yer edinen sosyal medya, kurumsal bir firmanın en temel reklam kaynağı olmaktadır. Ürün ve hizmet almak isteyen insanların internetten yaptığı araştırmalarda en büyük kısmı, firmaların sosyal medya hesapları kapsamaktadır. Firmanın sosyal medya hesabına sahip olması, burada devamlı paylaşım yapması, takipçilerini bilgilendirmesi, takipçi sayısı gibi durumlar ürün ve hizmet almak isteyen kişiler için önem taşımaktadır. İncelenen sosyal medya hesaplarının güven oluşturması da müşterinin firmaya bağlanmasını sağlamaktadır.
Kurumsal Sosyal Medya Hesap
Kurumsal sosyal medya hesap, kurumsal markalaşma sürecinde olan firmaların,
- Taşıdıkları değerleri
- Taşıdıkları özellikleri
- Firma ürün ve hizmetleri hakkındaki bilgileri
- Firmanın vizyonu ve misyonunu
müşteri kitlesine duyurmasına ve firma üzerinde olumlu bir imaj oluşmasına katlı sağlamaktadır.
Kurumsal sosyal medya hesap ile firma müşterisine ya da hedef kitlesine daha kolay ulaşabilmektedir. Firma kitlesi dışında birçok insan tarafından da sosyal medyada görünmekte ve bu şekilde firmanın bilinirliği de artmaktadır. İnsanların firmanın sosyal medya hesabını takip etmesi, müşteri ile iletişimde bulunmasını sağlamakta ve bu da müşterilerin firmaya olan bağlılığını arttırmaktadır. Firma ile bir bağ kuran müşteri ihtiyacı olan ürün ve hizmeti almak istediğinde ilk olarak bu firmanın ürün ve hizmetini değerlendirmektedir.
Sosyal Medya İle Kurumsal İtibar Oluşturma
Sosyal medya ile kurumsal itibar oluşturma, sosyal medyanın insan hayatında edindiği yer göz önüne alındığında oldukça değer kazanmış bir durum olmaktadır. Firmaların rekabet ortamında yer edinebilmeleri, varlıklarını devam ettirebilmeleri için güçlü bir itibara sahip olmaları gerekmektedir.
Sosyal medya ile kurumsal itibar oluşturma, firmanın gelişmiş ve kendini yenileyen bir firma olduğunu göstermektedir. Özellikle yeni kuşağın sosyal medyaya verdiği önemi firmalardan da beklemesi onları seçmesini sağlamaktadır. Firmanın sahip olduğu sosyal medya hesaplarından yaptığı paylaşımlar, bilgilendirmeler de müşteri gözünde değer kazanmasını sağlamaktadır.
Kurumsal İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya
Kurumsal iletişim aracı olarak sosyal medya son yıllarda oldukça kullanılan bir kanal olmaktadır. İnsanların firmaya bu şekilde kolayca ulaşması ürün ve hizmetler hakkında bilgi alması müşterilerde olumlu bir izlenim bırakmaktadır. Müşteri için hızlı cevap alabilmek, karşıda bir muhatap bulabilmek firmanın seçilmesini sağlayan bir durumdur ve sosyal medya hesapları aracılığı ile bunu başarabilen firma kitlesi tarafından seçilmektedir.